Особливості кіберспортивної сцени Fortnite.
Уже майже 10 років у світовому кіберспорті лідерство утримують дві гри від компанії Valve – Dota 2 і CS:GO. На турнірах із цих дисциплін розігруються найбільші фонди, їх дивляться сотні тисяч фанатів, а участь у змагання беруть склади найпопулярніших світових кіберспортивних клубів.
Багато років домінацію ігор від Valve була здатна оскаржувати лише одна дисципліна – League of Legends від Riot Games. Однак у 2018 році на світовій сцені з’явилася Fortnite від Epic Games.
Як і чому ця дисципліна тіснить лідерів із кіберспортивного п’єдесталу, ми розберемо в статті.
Специфіка гри
Fortnite була випущена в ранній доступ влітку 2017 року. Кросплатформена онлайн-гра має три різних режими: Battle Royale, Save the World і Creative. У першому, як і в інших іграх жанру королівської битви, геймплей полягає в тому, щоб залишитися останнім вижившим із 100. Саме він відповідає за кіберспортивну складову дисципліни. Другий режим – симулятор виживання в оточенні монстрів, схожих на зомбі. Третій – “пісочниця” на зразок Minecraft.
Завдяки тому, що Fortnite кросплатформена, грати у неї разом можуть користувачі різних пристроїв, включаючи ПК, смартфони, консолі та навіть Nintendo Switch.
Гучний анонс кіберспортивної сцени
У травні 2018 року компанія Epic Games оголосила, що виділить $100 мільйонів у призові фонди турнірів із Fortnite в змагальному сезоні 2018/19. Рекордна сума привернула до дисципліни значну увагу, проте незабаром клуби почали відмовлятися від підрозділів із Fortnite, заявляючи, що дисципліна не виправдала їхніх очікувань.
У 2019 свій склад розпустив Winstrike, в 2020-му – Team Secret, а в 2021-му – Team SoloMid і HellRaisers.
Natus Vincere також зробив це в 2019 році. Менеджер Fortnite-складу організації Михайло “M1ke” Паламар в анонсі про закриття підрозділу зазначив:
“Розвивати кіберспортивну складову дисципліни виключно за рахунок величезного призового фонду – ризикована та не довгострокова бізнес-модель, тому кіберспортивний клуб NAVI прийняв рішення відмовитися від складу з Fortnite та зосередити свої сили на інших дисциплінах”.
Однак уже в 2020-му до клубу Natus Vincere приєдналися два нових гравця в Fortnite.
Багато організацій продовжують вірити у перспективність дисципліни. Серед східноєвропейських клубів підрозділи із Fortnite також є у Virtus.pro, Gambit Esports, Cyber Legacy та ін. Зі світових організацій відзначимо Fnatic, Team Vitality, 100 Thieves, Cloud9, FaZe Clan і G2 Esports.
Кібертурніри із Fortnite
Найбільший світовий чемпіонат дисципліни – Fortnite World Cup. Поки він проводився лише раз – у 2019 році. Фонд турніру становив більше $30 млн. У фіналі змагання для соло-гравців розіграли $15,2 млн, ще $15,1 млн – у фіналі турніру для команд із двох учасників. У межах Fortnite World Cup також відбулися Fortnite World Cup із фондом у $3,25 млн і Celebrity Pro-Am, де розіграли $3 млн.
Чемпіонат Fortnite World Cup 2020 був скасований через складну ситуацію з пандемією коронавирусу в світі. Також у кінці 2020 року компанія Epic Games оголосила, що не планує проводити Fortnite World Cup і інші великі івенти у 2021 році.
Зараз проходить міні-чемпіонат Fortnite Champion Series: Chapter 2 Season 6. Перший відбірковий тур відбувся 22–24 квітня в країнах Близького Сходу і 23–25 квітня в шести інших регіонах. Другий стартує 29 квітня в країнах Близького Сходу та 30 квітня в інших регіонах. Всього відбіркових турів буде три.
Півфінал відбудеться 21 травня для команд із країн Близького Сходу та 22 травня для інших регіонів. Раунд відродження – 22 і 23 травня відповідно. Фінал відбудеться 27–30 травня.
Призовий фонд Season 6 становитиме $3 млн. Розподіл за регіонами:
- Європа – $1,35 млн.
- Північна Америка (схід) – $690 тис.
- Північна Америка (захід) – $300 тис.
- Бразилія – $300 тис.
- Азія – $150 тис.
- Близький Схід – $120 тис.
- Океанія – $90 тис.
Топ-3 за призовими
Завдяки коштам, вкладеним Epic Games у змагальний сезон 2018/19, Fortnite займає третє місце за розіграним призовими фондами серед усіх кіберспортивних дисциплін.
За інформацією Esports Earnings, на 687 турнірах із гри розіграли $102,3 млн. У той же час, на 1497 подіях із Dota 2 було розіграно $231,8 млн, а на 5559 змаганнях із CS:GO – $112,8 млн.
Від CS:GO, яка займає друге місце, Fortnite відстає лише трохи більше, ніж на $10,5 млн. Тоді як розрив із League of Legends, що займає четверте місце, майже в два рази більший. На 2538 турнірах із LoL розіграли $83,3 млн.
Source: news.google.com
Іван Петров – видатний спеціаліст у сфері спортивної журналістики та головний редактор нашого сайту Террикон Свіжі новини спорту. Його професійний шлях і внесок у розвиток спортивного журналізму роблять його ключовою постаттю у нашій команді.
ГОЛОВНА ПОДІЯ РОКУ!!!! Бій Олександр Усик — Тайсон Фьюрі – Зробити ставку!